Direktlänk till inlägg 8 november 2015

Mike Mink 3

Av treoelsa - 8 november 2015 21:18

  ”Du duvan, ”sa Svenne, ” skulle du kunna sticka iväg med ett meddelande till en människa som heter Bror. Jag måste få hjälp annars klarar jag inte av det här.” ”Javisst, ”sa Koskin, ”varför inte, visa mig bara vart jag ska och vem som ska ha meddelandet så fixar jag det, jag är inte bara en duva jag är en finsk duva.”


  I meddelandet beskrev Svenne problemet för Bror och varför han behövde hans hjälp. Han bad Bror att möta honom på en plats utanför den oändliga skogen. Än var han inte redo att ta in en människa i den oändliga skogen, inte ens Bror.


  När Svenne hade kämpat sig igenom den stora skogen och stack ut huvudet igenom den sista busken såg han Bror sitta i sin lilla röda bil. Bilen puttrade ilsket, senare förklarade Bror: ” du förstår det här är en SAAB sport en riktig racer.”


  ”Vi har bråttom, ” sa Svenne när han satte sig i bilen, ”vi har fruktansvärt bråttom.” ”jag vet, ”sa Bror, ”och det vet min SAAB också så du kan ta det lugnt vi kommer att hinna i tid.” Bror tryckte gasen i botten och bilen sköt iväg med en fruktansvärd fart. träd och buskar, flög förbi.  Gruset sprutade under bilen. ”Men Bror, ”sa Svenne, ”jag tror ta mig tusan att du är en riktig rallyförare .” ”Ja inte sant, ” sa Bror och log, ”jag har detaljstuderat gamla filmer med ”Karlsson på taket” när han körde som bäst. Ärligt talat så tror jag att jag har det i blodet.”


   Bror pratade hela tiden och det berodde nog på att han var nervös men Svenne satt tyst och försökte tänka igenom vad som skulle hända när de kom fram till minkfarmen. ”Tänk, ”sa Bror, ” vi betalar skatt för att avlöna våra politiker och deras hantlangare, de ska arbeta åt och för oss men i verkligheten är de våra fogdar. De bestämmer och styr över våra liv in i minsta detalj. Samtidigt har de skapat sig själva en exklusiv överklass, den politiska.”


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av treoelsa - 9 maj 2019 19:49

I ETT INLÄGG DEN 5 NOV 2017 BESKREV JAG HUR DE NU VÄLKÄNDA UTLÄNDSKA POJKARA FÖRSÖKER RÅNA EN SVENK GRABB PÅ HANS CYKEL OCH TELEFON. OBSERVERA ATT DEN SVENSKA POJKEN INTE PROVOCERAT DEM. OM INTE JAG HADE HINDRAT DEM SÅ HADE DE LYCKATS.   LALLANDE...

Av treoelsa - 3 september 2018 13:08

Såg på en löpsedel att Bildt spytt ut sin galla över Åkesson. Han undrade hur Åkessons föreställningsvärld ser ut. Jag undrar hur Bildts ser ut? Hans fru sålde ost och nu är hon EU parlamentariker. Hur tänkte Bildt när han satt i Lundins styrelse och...

Av treoelsa - 19 juni 2018 10:15

VAD GÖRA  NÄR MAN  ÅTIT MAT FÖR 30.000 KR I MÅNADEN OCH HAFT SLÄKTEN PÅ MAT VARJE KVÄLL OCH NATT? PENGARNA ÄR SLUT. JO MAN GÅR TILL SOCIALEN. DET ÄR ENKELT FÖR SOMLIGA. ...

Av treoelsa - 3 juni 2018 08:56

Vi har fått in en syriansk släkt i vårt fina nya hus. De är oftast tio personer i den lilla lägenheten. Varje dag i en månad är det ramadan med kackel till ett på natten med tillhörande grillning med kolgrill på balkongen. För övriga hyresgäster är d...

Av treoelsa - 26 maj 2018 19:17

Ingen har åtalats i Sverige för könsstympning trots att tusentals stympas varje år. Åklagarna som ska  ställa barbarerna inför rätta har för lite kunskap för att kunna ställa dom till svars påstår de.  Det handlar väl snarare om ren feghet. Ynkligt. ...

Ovido - Quiz & Flashcards