Alla inlägg den 27 november 2015

Av treoelsa - 27 november 2015 17:19

Nu Kilsbor kan Ni äntligen vara stolta över Era folkvalda.


  Jag hör till en grupp människor som valt att hjälpa romerna i Kil. Jag har till

största delen lagt min energi på Nicoletta och hennes man.


  Nicoletta har haft stora problem med sina tänder en längre tid men förra veckan

kunde hon inte längre dölja det. Min fru kontaktade en socialsekreterare  och frågade

om kommunen kunde tänka sig att hjälpa henne med kostnaderna för att dra ut en

tand. Socialsekreteraren visste inte om det gick men skulle ta reda på det och återkomma.

Mycket riktigt han återkom och sa att det var OK. Fakturan kunde gå till kommunen.


  När sedan fakturan kom, på niohundrakronor, så vägrade kommunen att betala den. 

Motiveringen var att kommunen måste vara försiktiga med skattebetalarnas pengar.


  Alla som läst mina tidigare inlägg måste tillstå att detta är en  fantastisk

uppryckning. Som sagt, känn Er stolta skattebetalare.




Ovido - Quiz & Flashcards