Alla inlägg under februari 2016

Av treoelsa - 26 februari 2016 07:52

En oduglig flygplatschef får "sparken" men samtidigt vet han för mycket och "de" tvingas anställa  honom igen. Han får omgående ett annat toppjobb med superlön. 


 I Kil har vi ett liknande fall. Båda fallen säger en hel del om våra politiker och lika mycket eller mer om den

tigande allmänheten.


 En klarar att stå upp och den andra smygsuper i sitt garage.


Av treoelsa - 10 februari 2016 10:59

Runnevålsgruppens manifestation nu på fredagen den 12 feb handlar inte bara om ett felplacerat

industriområde. Det handlar lika mycket om demokrati eller i detta fallet om smygdiktatur.


  Ska en "självutnämnd elit" styra kommunen medan de folkvalda sitter som fågelholkar och bara 

nickar? Det är ingen ursäkt att det är så i alla kommuner.Det är skrämmande.


  Politiker använder sig gärna av ett ord som de har lärt sig:" transparent". Jag har sedan länge

sett rakt igenom våra politiker så för mig är det ingenting nytt.




Av treoelsa - 2 februari 2016 15:40

Jag funderar på hur det går med :

-Lyxbilarna i Torsby?

-Landstingets underskott?

-Kommunrevisorerna i Kil har de lärt sig att läsa och räkna?

-Mina "arbetskamrater" i Kils Kommun som jag mobbat. Undrar om de repat sig?

-Kommunals styrelseledamöter som sitter kvar.  När jag läste associationsrätt sist

så hade alla styrelseledamöter samma ansvar?

-Runnevålsgruppen, denna oerhört seriösa grupp, som kämpar på?

-Är mjölkbönderna lika likgiltiga som kommunalarna?

 

  Det går att göra en oändligt lång lista. Allt faller i glömska och göms undan. Journalister

som är de enda som fortfarande kan få in en fot mellan makten och anständigheten är för få.

Människor som bryr sig var är de? 


Ovido - Quiz & Flashcards