Alla inlägg under oktober 2017

Av treoelsa - 22 oktober 2017 11:48

Jag tror, jag är inte riktigt säker men det kan vara så och är det  så är jag uppriktigt ledsen. Jag vet inte men ifall att: jag tog Marita på brösten i sexan. Inte båda brösten utan bara det ena. Jag tror att det var det högra.

Ursäkta mig Marita.

Av treoelsa - 16 oktober 2017 18:28

Jaktbrott, djurplågeri, vapenbrott men framförallt ett vidrigt djurplågeri i Norrbotten.

 

  Vårt national helgon Hans Alfredsson uttryckte sig enkelt och klart. Under en tid var han chef på Skansen och då skänkte han bort den mycket populära chimpansen Ola till en djurpark i Thiland. Som svar på allmänhetens massiva protester svarade han: det är ju bara ett djur.

 

  Ola fick tyna bort i en liten och smutsig bur. Helt apatisk levde han sina dagar i Thiland.

Större än så var inte herr Alfredsson trots alla fina ord vid hans bortgång.

 

  Som Nils Ferlin uttryckte sig: man ska passa sig för människor som inte tycker om djur.

Ovido - Quiz & Flashcards