Alla inlägg under januari 2016

Av treoelsa - 15 januari 2016 17:18

Nästan undantagslöst så är det odugliga och lata personer som väljer den fackliga banan. I det avseendet

har de mycket gemensamt med politiker. De klarar i regel inte av ett riktigt arbete.


  När de gått sina kurser, dressyrkurser, så är de redo för nästa fas. Men först måste de som tilläventyrs kan

tänka själva sorteras bort. De okänsligaste klättergrodorna väljs ut och de får vidareutbilda sig och blir så

småningom uppfyllda av sin egen förträfflighet. Genom de otaliga kurser de får gå blir de medvetna och

mycket imponerade av sig själva.


  Som ni förstår så är det inte svårt att föreställa sig att sådana personer inte drar sig för att använda

medlemmarnas pengar efter eget behag och tycke. Eftersom de nästan undantagslöst kommer från

enkla förhållanden så har de mycket att ta igen och ännu mer att ge igen för. 


 Det är nog dags att kolla de andra LO-förbunden också.


  Arbetarrörelsen-arbetarnas rörelse? Sköjer du?


Av treoelsa - 13 januari 2016 15:56

Jag tycker att nivån på debatten är mycket låg. Det finns en del som hävdar att flyktingbarnen borde

känna till att de inte får trakassera flickor och halvt våldta dom.


  Förstår ni inte att de inte har fått information och utbildning om hur de  får bete i Sverige.

Hur skulle de kunna  ha kännedom om hur vi beter oss i Sverige?  Om jag får tycka någonting så

tycker jag att de snabbt borde få gå en massa kurser. Nedan kommer några förslag:

-Inte bära bombbälte på offentlig plats och framförallt inte utlösa det.

-Inte bära kniv och absolut inte döda någon.

-Inte bära skjutvapen och samma gäller där  som för kniven.

-Inte skicka sina socialbidrag till terroristorganisationer.


  Bara några enkla förslag på vad som borde ingå i de ensam kommande flyktingbarnens

utbildning. De är ju trots allt barn.







Av treoelsa - 11 januari 2016 13:15

IBLAND SER DEN OBSERVANTE 

HUR JAG STÅR OCH SER UT  I ETT TOMT INGENTING

SÅ SER DET UT.


JAG STÅR OCH TÄNKER, SÅ DU VET

TÄNK FÖRR HÖRDE JAG ALDRIG DEN MUSIKEN

ÄR DET MILES DAVIES?


OCH DÄR STÅR JAG OCH FUNDERAR ÖVER MUSIKEN

IBLAND ÄR DET NÅGONTING ANNAT.




Ovido - Quiz & Flashcards