Alla inlägg under mars 2016

Av treoelsa - 18 mars 2016 19:31

Det är inte så konstigt som de flesta tror. Att kommundirektören i Karlstad Kommun, Ulf

Nykvist och förre ordföranden i Karlstad Flygplats, Henrik Lindholm, har glömt att de varit

ute och festat på div krogar med Landmark är inte alls konstigt.

 

  Carlsson och jag gick med vår Dixie 27:a  över Vänern genom Götaälv och upp till Marstrand 

en sommar för längesedan. Vi var där  en vecka.

 

  När vi var på väg hem och gick in i Götaälv igen vaknade Carlsson. Vart är vi nu,sa han?

Vi är på väg in i Götaälv på väg hem, svarade jag. Åh fan, sa han, har vi varit i Marstrand redan?

Jo du, sa jag och du lyckades till och med att bli portad på livstid i duschen vid kajen.

Men då hade vi väl en djävla lyckad helg då? Du menar väl en vecka hoppas jag.

 

  Ni ser Carlsson glömde trots att han varken var politiker eller politiskt tillsatt. Dessutom var

han en bra karl. 

Av treoelsa - 14 mars 2016 11:28

Henrik Lindblom som ny styrelse ordförande igen på Karlstad Flygplats. Jag tror ta mig fan att

de är stölligare i Karlstad än i Kil.


  Var inte han ansvarig under den största delen av Landmarks "stöldturne"?  Är det Nisser, precis

som  Kissinger, som ligger bakom allt?

 

  De "Bilderberger grupper" vi har i Värmland kan inte stoltsera med någon större begåvning.

Av treoelsa - 10 mars 2016 17:54

Reportern på Värmlands Radion frågade Nina Larsson,styrelse ordf för Karlstad Flygplats, om inte 

revisorerna upptäckt någonting av Peter Landmarks reglementsvidriga inköp med flygplatsens

 Eurocard. Nej svarade Nina Larsson.


   Vad inte reportern visste är att alla tilltänka revisorer lämplighetstestas och ett kriterium för att

bli utvalda är att de förstår minsta möjliga. De som förstår vad  en kontrollbalansräkning är eller

kan läsa och tyda en verifikation sorteras bort. Vi har lysande exempel på det i vår egen kommun.






Ovido - Quiz & Flashcards